دادورزی: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح سه شنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ در سلسله نشست های پاسخگویی مسئولان با خبرنگاران در سالن شماره یک استانداری بوشهر با تاکید بر اینکه سعی کرده ایم شعار ندهیم و آنچه را که به سرانجام می رسانیم، مطرح کنیم، گفت: اگر امروز ترانزیت در بندر بوشهر […]

دادورزی: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح سه شنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳ در سلسله نشست های پاسخگویی مسئولان با خبرنگاران در سالن شماره یک استانداری بوشهر با تاکید بر اینکه سعی کرده ایم شعار ندهیم و آنچه را که به سرانجام می رسانیم، مطرح کنیم، گفت: اگر امروز ترانزیت در بندر بوشهر ماندگار شده است. بابت تلاش و همراهی همه دستگاه های اجرایی استان است. وگرنه خوزستان با تمام توان در تلاش است این موقعیت ترانزیتی ما را به سمت خودش هدایت کند.

محمد شکیبی نسب با اشاره به اهمیت ترانزیت ها در اشتغال زایی مردم بوشهر، افزود: برای تخصیص اعتبار و توسعه بنادر به پیشرفت ترانزیتی وابسته هستیم. چرا که بندر بوشهر نیاز به اسکله، پس کرانه،تجهیزات، شناور خدماتی، جذب نیروی انسانی و ماشین آلات دارد. وقتی کشتی تردد نکند دیگر اعتباری به ما نمی دهند. امکانات به بندری تعلق می گیرد که کار و فعالیت می کند.

شکیبی نسب با اشاره به اینکه در بحث تخصیص اعتبار اکثر بنادر شمالی و جنوبی کشور با مشکلات عدیده مواجه هستند، اظهار داشت: چرا برای گرفتن صد میلیارد باید یک هفته معطل بمانم و التماس کنم. ولی بنادری که سالانه ۲۰ میلیون یا ۳۰ میلیون یا ۷۰ میلیون تخلیه بارگیری دارند به آن ها به راحتی تخصیص اعتبار داده می شود.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی یک بنگاه اقتصادی درآمد هزینه است. از محل درآمدهایی که کسب می کند هزینه می کند. آن بندری که درآمد بیشتری برای سازمان ایجاد می کند به طور حتم برای اجرای طرح و توسعه با مشکلات خیلی کمتری مواجه است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر تردد تزانزیتی برای جذب اعتبار بیان داشت: نگران آینده بندر بوشهر هستیم. چرا زیرساخت های استان ما کم است؟ چرا مطالبه گری در زمینه توسعه زیرساخت ها کم است؟ من خوشحال می شوم بپرسید چرا توسعه بندر هنوز اتفاق نیفتاده است؟ تا وقتی من از این جلسه خارج شدم از تیم مدیریتی اداره کل این مطالبه را بخواهم تا در جلسه بعدی اصحاب رسانه عملیات اجرایی چند پروژه را نمایش دهم و بگویم الوعده وفا! به قولم عمل کردم.

شکیبی نسب گفت: تنها بندری هستیم که با ۸ نفر از همکاران مان یک تیم بازاریابی تشکیل دادیم و با بنادر استان و سایر استان های هم جوار مذاکره می کنیم تا بارشان را به سمت بندر بوشهر بیاورند. هیچ کدام از بنادر کشور چنین کاری انجام نداده اند. همچنین یک شورای بازاریابی عالی هم در استان با همراهی دکتر باستین معاون محترم اقتصادی در این جریان تشکیل دادیم.

وی با اعلام این خبر که با معاونان اقتصادی استان های همجوار مانند فارس، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد در بحث توسعه ترانزیتی وارد مذاکره شده ایم، افزود: با این روند به طور حتم شاهد ترافیک بیشتری در جاده های منتهی به استان و وردی شهر خواهیم بود. من اینجا عذرخواهی می کنم از مردم شریف استان بوشهر بابت این ترافیک، چاره ای نداریم!

شکیبی نسب ادامه داد: باید نشان دهیم بندر بوشهر نیز این پتانسیل را دارد که به آن توجه شود. اما وقتی یک توسعه در یک قسمت اتفاق می افتد باید به شکل متوازن در تمام زیرساخت های استان اتفاق افتد. چرا بخشی از زیرساخت های ما باید محدود برای یک ظرفیت مشخص و محدود باشد. از این فرصت باید استفاده کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در جریان طرح توسعه بنادر سال گذشته و در شهریور ماه موفق به دریافت مجوز محیط زیست بندر نگین شد، گفت: یازده سال پیگیر مجوز محیط زیست بودیم. یکی از پیش شرط های اصلی برای اجرای طرح توسعه، گرفتن طرح زیست محیطی است. که با پیگیری های مکرر از مجموعه استانی و استاندار و نمایندگان محترم که همکاری خوبی داشتند. این اتفاق محقق شد.

ایشان افزود: به تازه گی اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد برای برق رسانی، آب رسانی و آسفالت بندر نگین تخصیص خورد تا امسال به طور حتم بسیاری از فعالیت های عمرانی در این بندر شکل گیرد.

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری دادورزی