دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از شناسایی و تعقیب قضایی عوامل اصلی گروه سازمان‎ یافته تقلب در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ خبر داد. سعید جریده اصل اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ برخی افراد با انگیزه ‎های مالی و سودجویانه ضمن تشکیل یک گروه سازمان‎ یافته، مبادرت به اغفال تعدادی از دانش ‎آموزان در رشته‎ […]

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از شناسایی و تعقیب قضایی عوامل اصلی گروه سازمان‎ یافته تقلب در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ خبر داد.
سعید جریده اصل اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ برخی افراد با انگیزه ‎های مالی و سودجویانه ضمن تشکیل یک گروه سازمان‎ یافته، مبادرت به اغفال تعدادی از دانش ‎آموزان در رشته‎ های مختلف کردند و به این دانش ‎آموزان و والدینشان اطمینان خاطر دادند که به سوالات کنکور سراسری و پاسخ‎نامه سوالات دسترسی دارند و می‎ توانند در ازای دریافت مبالغی همزمان با روز برگزاری آزمون سراسری، پاسخ سوالات کنکور را در اختیار دانش ‎آموزان ارائه قرار دهند.
وی افزود: در روز برگزاری آزمون سراسری از برخی داوطلبان تجهیزات الکترونیکی کشف شد که این تجهیزات از طریق گروهی مجرمانه تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود و البته با هوشیاری و دقت مراقبان، این افراد موفق به استفاده از این تجهیزات نشدند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان ادامه داد: پس از کشف تجهیزات مزبور، تحقیقات قضایی جامع و کاملی جهت کشف ابعاد قضیه آغاز و در جریان این تحقیقات مشخص شد عده ‎ای سودجو با تشکیل گروهی سازمان‎ یافته نسبت به فعالیت غیرمجاز در زمینه کنکور سراسری اقدام کرده و مدعی دسترسی به سوالات کنکور سراسری و پاسخ‎نامه‎ ها هستند.
وی با بیان اینکه همه عوامل این گروه تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و در اسرع وقت شناسایی و دستگیر می‎ شوند، تصریح کرد: در حال حاضر تحقیقات جهت بررسی صحت یا نادرستی ادعای متهمان در جریان است و تا اتمام تحقیقات نمی‎ توان در این خصوص اظهار نظر کرد.
جریده اصل خاطرنشان کرد: به علت آن که متهمان با افراد دیگری در سایر استان‎ های کشور مرتبط بودند و باید آن افراد نیز شناسایی شوند و از آنها تحقیق شود، لذا رسیدگی قضایی تاکنون ادامه یافته است.
وی افزود: علی‌رغم این موضوع، در آینده ‎ای نزدیک تحقیقات قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لردگان خاتمه می‎یابد و با توجه به دلایل به‎ دست ‎آمده مبنی بر ارتکاب جرم از سوی متهمان، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو ارسال خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب لردگان با اشاره به اینکه همه داوطلبان کنکور سراسری که با این گروه مجرمانه ارتباط داشتند، در همان ابتدای کار شناسایی شده‎ اند، عنوان کرد: اسامی این داوطلبان به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام شد تا مطابق مقررات نسبت به تخلفات احتمالی آنها رسیدگی و اتخاذ تصمیم شود.
وی خاطرنشان کرد: چند روز اخیر همه موسسات غیرمجازی که در زمینه کنکور سراسری در شهرستان لردگان فعالیت داشتند، شناسایی شدند و دستورات قضایی لازم برای پلمپ این موسسات و جلوگیری از فعالیت آن ها صادر شد.
روزنامه حمایت شماره : ۵۰۳۱ ـ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ صفحه ۵