دادورزی: مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر صبح یکشنبه ۲۰ خرداد ماه در نشست خبری یکشنبه های پاسخگویی مسئولان با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری بوشهر ضمن تشریح عملکرد و وضعیت گازرسانی شرکت گاز استان بوشهر گفت:  ۸ هزار شبکه گازرسانی در سطح استان ایجاد و ۲۳۴ هزار انشعاب ایجاد شده است. ۲۹۴ هزار مشترک […]

دادورزی: مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر صبح یکشنبه ۲۰ خرداد ماه در نشست خبری یکشنبه های پاسخگویی مسئولان با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری بوشهر ضمن تشریح عملکرد و وضعیت گازرسانی شرکت گاز استان بوشهر گفت:  ۸ هزار شبکه گازرسانی در سطح استان ایجاد و ۲۳۴ هزار انشعاب ایجاد شده است. ۲۹۴ هزار مشترک یا همان مصرف کننده داریم. تقریبا کل استان بوشهر حتی روستاهایی با جمعیت چند خانوار نیز از نعمت گاز برخوردار هستند.

علی اکبر فقیه با اشاره به اینکه ۴۸ روستا در دوره دولت شهید خدمت ابراهیم رئیسی گازدار شدند، اظهار داشت: هم اکنون ۵۰۰ روستا در سطح استان از نعمت گازبرخوردارند و تنها ۶ روستا از نعمت گاز برخوردار نیستند.

فقیه با اشاره به اینکه روستاهای کوهستانی و هم مرز از شمالی ترین روستا در شهرستان دیلم تا جنوبی ترین روستا در شهرستان عسلویه از نعمت گاز بهره مند شده اند، افزود: دلیل اینکه این ۶ روستا تاکنون گازدار نشده اند این است که مسیر اتصالی این روستاها صعب العبور است و از این رو سرانه انشعاب آن ها بالا می رود و باید اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان تا ۴۵۰ میلیون به ازای هر خانوار درنظر گرفته شود که با نرم سطح کشور اختلاف ۸ برابری دارد. اما با پیگیری نمایندگان بوشهر داریم برای گازرسانی به این ۶ روستا تلاش می کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر با تاکید بر اینکه گازرسانی به جزیره شیف یکی از چالش برانگیزترین و شاخص ترین نوع گازرسانی شرکت گاز استان بوشهر بوده است، گفت: گازرسانی به شیف از اقدامات شاخص شرکت گاز استان بوشهر است. چرا که راه زمینی به این منطقه وجود نداشت و حفاری هم امکان نداشت. از این رو به شیوه نوین با عنوان اچ. دی. دی. (HDD) برای اولین بار در سطح استان و در سطح کشور توانستیم ۱۸۰۰ متر از سمت اسکله قدیم شیف با دستگاه خاص و از زیر بستر دریا با روش خاصی به این منطقه گازرسانی کنیم.

فقیه ادامه داد: این روش نوین در گازرسانی از سوی شرکت گاز استان بوشهر در هرمزگان و برای گازرسانی به جزیره قشم الگو شده است و در حال اجراست.

وی گفت: با اینکه فقط ۱۷ سال است که از تاسیس شرکت گاز در استان بوشهر می گذرد و به نوعی آخرین شرکت تاسیس شده گازرسانی در کشور هستیم اما با وجود اینکه مابقی شرکت ها در سطح کشور که عمرشان بالای پنجاه سال اما به عنوان «معین» شرکت گاز هرمزگان شده ایم.

فقیه با اشاره به خدمات ارائه شده شرکت گاز استان بوشهر در بخش مسئولیت اجتماعی بیان داشت: ۴۰۰ منزل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ لوله کشی گاز شد که تامین اعتبار آن با شرکت گاز استان بوشهر بود. در سال ۱۴۰۲ نیز با مصوبه وزیر نفت، ۱۰ میلیارد تومان برای مددجویان شهرستان عسلویه اختصاص داده شد یعنی به ازای هر خانوار ۱۸ میلیون تومان که خدمات گازرسانی مشمول مجموعا ۳۵۰ خانوار شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری دادورزی