دادورزی: رئیس بسیج رسانه استان بوشهر در نشست خبری با حضور جمعی از فعالان رسانه ای، از رویداد رسانه ای بانوان حریم رسالت با عنوان «طنین» خبر داد. سرهنگ محسن رضایی نژاد گفت: این جشنواره به مدت سه سال است که در سطح کشوری و در استان گیلان برگزار می شود و خاص بانوان رسانه […]

دادورزی: رئیس بسیج رسانه استان بوشهر در نشست خبری با حضور جمعی از فعالان رسانه ای، از رویداد رسانه ای بانوان حریم رسالت با عنوان «طنین» خبر داد.

سرهنگ محسن رضایی نژاد گفت: این جشنواره به مدت سه سال است که در سطح کشوری و در استان گیلان برگزار می شود و خاص بانوان رسانه ای است و اختتامیه این جشنواره آبان ماه امسال در گیلان برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان فقط تا ۱۰ مهرماه فرصت ارسال آثار خود را دارند و آثار ارسالی را هم برای استان بوشهر و هم جشنواره کشوری مبنا قرار داده می شود.

رضایی نژاد هدف از برگزاری این جشنواره را الگوسازی هویت اسلامی ایرانی زن مسلمان دانست و گفت: مقام معظم رهبری چند سالی است بر اهمیت موضوع جهاد تبیین تاکید دارد. سازمان بسیج رسانه نیز موضوع زن و رسانه را به عنوان دو مولفه مهم عصر حاضر در دستور کار خودش قرار داده است و با ایجاد شرایط ویژه ای برای روایت توانمندی های حرفه ای زنان ایرانی، رویداد رسانه ای بانوان حریم رسالت (طنین) را در سطح کشور برگزار می کند.

رئیس بسیج رسانه استان بوشهر با اشاره به اینکه در سطح کشور بانوانی هستند که با حفظ حریم و حجاب شان مثل ستاره ای در آسمان، می درخشند، گفت: در کابینه دولت دکتر پزشکیان ما شاهد حضور وزیر زن هستیم که موجب افتخار است. اینکه یک بانوی اسلامی با رعایت عفاف و حجاب مدیر عالی راه و شهرسازی شده است، الگوست و کم اتفاقی نیست.

سرهنگ رضایی نژاد با اشاره به اینکه در استان بوشهر نیز ما می توانیم بانوان موفقی را به عنوان الگو در رسانه ها معرفی کنیم، افزود: در استان بانوان موفق بسیار است. که در قالب های مختلف رسانه ای با محورهای عنوان شده در فراخوان جشنواره به آن ها بپردازید. اکنون که فرهنگ غربی تمام تلاشش را می کند تا جوانان و ویژه بانوان ما را بی هویت کند، می توانیم الگوهای صحیح اسلامی را که با داشتن عفاف به سطوح عالی رسیدند، از این طریق معرفی کنیم.

رئیس بسیج رسانه استان بوشهر اظهار داشت: از زمانی که در این سمت حضور یافته ام، نگاهم جناحی و سیاسی نیست. معتقدم همه با هر طیف فکری، فرزندان این کشور و نظام هستند و ما هم به عنوان خادم نظام در بسیج رسانه این نگاه را دنبال می کنیم. تا از همه ظرفیت ها برای رشد و تعالی کشورمان بهره مند شویم. امید که این نگاه مستمر باشد.

رئیس بسیج جامعه زنان استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به همراهی بسیج رسانه استان و بسیج جامعه زنان استان برای برگزاری رویداد رسانه ای طنین با محوریت نقش آفرینی زنان، برای نخستین بار در استان بوشهر، گفت: امید که به همت بانوان فعال رسانه ای بتوانیم تولیدات خوبی برای ترسیم نقش زن در دیدگاه اسلام داشته باشید.

بوشهری با اشاره به اینکه برخلاف هجمه های تبلیغاتی غرب، زن در جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف علمی، سیاسی، مدیریتی، اجتماعی و فرهنگی درخشش قابل توجهی داشته است،گفت: در جشنواره حریم رسالت با توجه به الگوسازی، معرفی جایگاه واقعی نقش زن در جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی زن مسلمان ایرانی با تاکید بر انسجام بخشی و تقویت و توانمند سازی شبکه تولید و انتشار روایت می شود که یکی از مولفه های جهاد تبیین است که می توان الگوهای موفقی را به جهان معرفی کرد.

رئیس بسیج جامعه زنان استان بوشهر با تاکید بر اینکه در سطح کشور و استان بانوان نخبه و ارزشمندی هستند که قدم های بزرگی برای توسعه برداشته اند و الگو شدند، گفت: به بسیج رسانه استان بوشهر پیشنهاد دادم یک موضوع خاص ویژه استان بوشهر به محورهای این رویداد رسانه ای اضافه شود با موضوع استکبارستیزی زنان استان بوشهر که مورد موافقت قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه زنان بوشهر در موضوع استکبار ستیزی نقش آفرینی بسیاری داشتند و پرداخت به این موضوع در رسانه ها موجب دیده شدن نقش زنان بوشهری خواهد شد، افزود: با وجود اینکه در تقویم روز استکبارستیزی زنان بوشهر ثبت نشده و سازمان میراث فرهنگی استان بوشهر با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر پیگیر ثبت این روز در تقویم هستند. اما ما هر سال ۱۵ آبان ماه را به عنوان روز استکبارستیزی زنان بوشهر بزرگداشت برگزار می کنیم.

گفتنی است بانوان رسانه ای می توانند در این محورها آثار خود را تا ۱۰ مهر ماه به دبیرخانه جشنواره استانی و کشوری ارسال کنند.

ـ محورهای رویداد روایت زندگی بانوان موفق ایرانی

ـ واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی

ـ روایت پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی

ـ نقش زن در تحکیم بنیان خانواده، چالش جمعیت سبک زندگی ایرانی اسلامی

ـ حیا و پوشش زن در سلامت جامعه

قالب رسانه: خبر /یادداشت/مصاحبه/گزارش/عکس/مستند/کلیپ/موشن/نماهنگ/پادکست/اینفوگرافی

شاخص های ارزیابی: حجم تعداد انتشار، تعداد بازدید، تعداد اشتراک گذاری محتوا، میزان بازخورد و عکس العمل مخاطب

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری دادورزی