دادورزی: سومین چاپ کتاب حقوقی با عنوان «جرم شناسی قانون کاهش مجازات حبس تعزیری» تالیف دکتر احمدرضا ونکی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و وکیل پایه یک دادگستری بوشهر چندی پیش از انتشارات گنج دانش تهران با ۲۶۰ صفحه چاپ و منتشر شد. احمدرضا ونکی با بیان اینکه در این اثر تلاش شده ضمن […]

دادورزی: سومین چاپ کتاب حقوقی با عنوان «جرم شناسی قانون کاهش مجازات حبس تعزیری» تالیف دکتر احمدرضا ونکی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و وکیل پایه یک دادگستری بوشهر چندی پیش از انتشارات گنج دانش تهران با ۲۶۰ صفحه چاپ و منتشر شد.

احمدرضا ونکی با بیان اینکه در این اثر تلاش شده ضمن تشریح مبانی جرم شناختی قانون کاهش مجازات حبس تعزیری که بسیاری از تحولات حقوق کیفری ابتنای بر آن ها دارند به نواقص، کمبودها و آسیب های ناشی از آن موارد نیز پرداخته شود، افزود: این اثر نه تنها موجبات آشنایی پژوهشگران، دانشجویان، قضات و وکلای دادگستری با مبانی جرم شناختی حاکم بر قانون کاهش مجازات حبس تعزیری را فراهم آورده است بلکه چراغ راهی برای سیاست گذاران جنایی به منظور رفع نواقص قانونی است.

این وکیل دادگستری در تشریح مفاد این کتاب اظهار داشت: قانون گذار با تصویب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری فرصت اعمال ابزارهای تفرید قضایی ریشه دار در اصل فردی کردن مجازات ها را با امعان نظر به کاهش درجات مجازات های برخی جرائم که سابق بر آن تحت شمول این تأسیسات قرار نمی گرفتند، فراهم آورد.

ونکی افزود: قانون گذار همچنین به سیاست جنایی دوگانه تقنینی و قضایی تا حد ممکن با الزامات تضمین یافته انتظامی ذیل ماده هجده سرو سامان بخشید و قضات را با الزام به اعمال بندهای بالینی مندرج در این ماده به تفکر و تأمل در داده های جرم شناسی فراخواند.

همچنین این حقوق دان برجسته بیان داشت: هر چند در مقام عمل آن گونه که خواهیم دید مقدمات کافی از دانش مورد نیاز تا دانشمندان استخدام یافته برای مشورت و کسب نظر تا تضمینات بعدی برای حصول اهداف در نتایج؛ هیچ کدام پیش بینی نشده اند و بی شک موفقیت در مسیر جدید در گروه توجه به نواقص، آسیب شناسی و تلاش برای رفع آسیب ها می باشد.

گفتنی است از دکتر احمدرضا ونکی پژوهشگر علوم حقوقی کتاب دیگری با عنوان «از ایدئالیسم تا رئالیسم در سیاست جنایی تقنینی ایران» که پژوهشی در حوزه قوانین کیفرشناسی است نیز به چاپ رسیده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری دادورزی