مدیرکل امور عشایرِی استان از بهره‌مندی همه عشایر بوشهر از پنل خورشیدی تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: امسال اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای عشایر ۴۰۰ درصد رشد داشته و همچنین ۶۰۰ دانش آموز این قشر در شرایط سخت تحصیل می کنند. به گزارش دیارجنوب، مهدی رستمی روز شنبه ۱۴ مهرماه در نشست خبری […]

مدیرکل امور عشایرِی استان از بهره‌مندی همه عشایر بوشهر از پنل خورشیدی تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: امسال اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای عشایر ۴۰۰ درصد رشد داشته و همچنین ۶۰۰ دانش آموز این قشر در شرایط سخت تحصیل می کنند.

به گزارش دیارجنوب، مهدی رستمی روز شنبه ۱۴ مهرماه در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر با اشاره به جامعه شش‌هزارنفری عشایر در استان اظهار داشت: ۶۰ درصد از مراتع و ۳۷۰ هزار رأس دام سبک معادل نیمی از دام‌های استان در اختیار این قشر است.

وی از تولید ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در استان توسط عشایر خبر داد و گفت: عشایر استان بوشهر علاوه بر تولیدات گوشت قرمز در حوزه کشاورزی فعال بوده و بیش از ۹۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، دو هزار و ۸۰۰ تن شیر و ۵۵۰ تن عسل عرضه می کنند.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر بابیان اینکه عشایر به‌صورت فصلی در استان ساکن هستند، ابراز داشت: ۱۲ تانکر کار آب‌رسانی به این قشر را انجام می‌دهند که در سال جاری ۳ دستگاه جدید به این ناوگان اضافه‌شده که دو دستگاه در دشتستان و یکی در دشتی بوده که کار تأمین آب شرب سالم و بهداشتی را بر عهده‌ دارند.

وی از توزیع پنل خورشیدی به‌تمامی عشایر استان تا پایان سال خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه با اداره برق استان بوشهر، ۱۷۰ پنل خورشیدی به عشایر اهدا خواهد شد.

وی از تحصیل ۶۰۰ دانش‌آموز عشایر در شرایط حداقلی امکانات در استان خبر داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ در حوزه آموزش دانش‌آموزان عشایر این است که آموزش‌وپرورش عشایر استان در جزء استان فارس بوده و با پیگیری مسئولین ازجمله استاندار امیدواریم در آینده شاهد کمتر شدن مشکلات باشیم.

این مسئول از تخصیص ۷۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی به سه شهرستان دشتستان، دشتی و بوشهر در سال گذشته خبر داد و گفت: این اعتبارات در سال جاری ۴۰۰ درصد رشد داشته که به ۸ شهرستان معادل ۲۷۰ میلیارد ریال تخصیص خواهد یافت.

رستمی بابیان اینکه در سال گذشته هیچ مخزن آبی برای عشایر استان خریداری نشد، اذعان داشت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی ۲۷ میلیارد ریال برای خرید مخازن آب عشایر تخصیص‌یافته است.

وی بابیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در حوزه عشایر استان تعریف‌شده، خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته ۲۲۷ میلیارد ریال بود که ۹۵ درصد آن جذب شد و در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته‌شده است.

  • منبع خبر : دیارجنوب