دادورزی: نهمین جلسه دادرسی علنی برخط دادگستری شهرستان عسلویه (دادگاه آنلاین بوشهر) روز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ در شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان عسلویه با موضوع تایید فسخ قرارداد اجاره به شرط تملیک برگزار شد. ریاست این جلسه دادرسی به عهده قاضی محمد جوکار بود که در جهت اعمال سیاست های نوین قوه قضاییه […]

دادورزی: نهمین جلسه دادرسی علنی برخط دادگستری شهرستان عسلویه (دادگاه آنلاین بوشهر) روز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ در شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان عسلویه با موضوع تایید فسخ قرارداد اجاره به شرط تملیک برگزار شد.

ریاست این جلسه دادرسی به عهده قاضی محمد جوکار بود که در جهت اعمال سیاست های نوین قوه قضاییه و اطلاع رسانی در زمینه مباحث حقوقی مدتی است برخی جلسات رسیدگی به شکل آنلاین در دادگاه شهرستان عسلویه استان بوشهر برگزار می شود.

جلسه دادگاه ساعت ده و نیم صبح با حضور وکلای طرفین دعوا برگزار شد و ساعت ۱۱ و نیم صبح با امضای صورتجلسه از سوی طرفین پرونده خاتمه یافت. در بین جریان برگزاری جلسه چندین بار ارتباط اینترنتی قطع و سپس وصل می شد و همین امر در ابتدا موجب گلایه کاربران حاضر در دادگاه آنلاین شد که قاضی محترم دادگاه صبورانه و مسلط تلاش می کرد در حین رسیدگی به پرونده و شنیدن اظهارات وکلای دعوا با همکاری بخش فناوری این ارتباط میان کاربران فضای مجازی با دادگاه حفظ شود. به نحوی که در بخش هایی از این جلسه رسیدگی با توجه به محدودیت زمان و شرایط طرفین دعوا و تقاضای وکلای طرفین برای ادامه رسیدگی با وجود قطع و وصل شدن اینترنت، قاضی محترم بنا به درخواست کاربران با حوصله شرح ماوقع می داد تا کاربران در جریان توضیحات قاضی و وکلای دو طرف موضوع دعوا قرار گیرند.

باید اذعان کرد برگزاری و ادامه این تحول در دستگاه قضایی استان بوشهر قابل تقدیر است به ویژه اینکه علاوه بر امکان حضور کارآموزان وکالت و وکلای محترم همه افراد و علاقه مندان نیز می توانند از طریق لینک مجازی به شکل کاربر مهمان در این دادگاه رسیدگی آنلاین حضور یابند. اهمیت آموزش به شکل کاربردی و تجربی از ویژه گی های بارز برگزاری دادگاه های علنی و مجازی است. همچنین دسترسی آسان حقوقدانان و علاقه مندان با امکانات مجازی، مشکلات و محدودیت های ناشی از حضور فیزیکی در دادگاه ها را کم می کند و به طور حتم بازدهی بالایی خواهد داشت.علاوه بر این برگزار کردن دادگاه ها به شکل علنی در مسیر شفاف سازی سیستم قضایی و دادگستری اتفاق توسعه محوری است.

لازم به یادآوری است این چندمین جلسه رسیدگی به موضوع پرونده طرفین دعوا بود که در آن وکیل واخواه و وکیل واخوانده در جریان رسیدگی به دفاعیات خود پرداختند. (با توجه به اینکه خواننده دعوا در جلسه دادگاه بدوی غائب بود، رای ایشان به شکل غیابی صادر شد و با واخواهی نماینده حقوقی وی مجدد پرونده به جریان افتاد. از این رو عناوین به وکیل واخواه (خواهان) و وکیل واخوانده (خوانده) تغییر یافت)

گفتنی است این نهمین جلسه دادرسی برخط در سال ۱۴۰۳ در دادگستری عسلویه است که با تاکید و همراهی مهدی مهرانگیز مدیر کل دادگستری کل استان بوشهر، مهران زاهدیان رئیس دادگستری شهرستان عسلویه و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی و معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی استان و شهرستان عسلویه برگزار می شود.

جهت اطلاع جامعه حقوقی و علاقه مندان دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۱ صبح دهمین جلسه دادرسی علنی برخط دادگستری شهرستان عسلویه در شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی به ریاست قاضی محمد قهرمانی با موضوع پرونده مطالبه اجرت المثل اثبات وقوع بیع برگزار خواهد شد.

لینک ورود به جلسه: https://skyroom.adliran.ir/ch/lms.bushehr

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری دادورزی