شهرداری در اجرای ماده ۳۲ آیین نامه مالی شهرداریها با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر مطالبات خود را بر حسب توان مالی متقاضیان با شرایط تضمینی، بخشی را به صورت نقد و مابقی را به صورت تقسیط اخذ میکند. درمواردی برخی افراد کم بضاعت تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی در سررسید چکهای تسلیمی، […]
با توجه به بند «ح» ماده ۱۸ دستورالعمل ساماندهی و تسریع در اجرای احکام مدنی مورخ سال ۱۳۹۸ ریاست قوهقضاییه که در آن امکان ممنوعالخدمات کردن محکوم علیه مالی پیشبینی شده، آیا با توجه به قوانین موضوعه ممنوعالخدمات کردن محکوم علیه امکانپذیر است؟
صرفنظر از آن که تکالیف مقرر در ماده ۱۸ دستورالعمل ساماندهی و تسریع در اجرای احکام مدنی صرفاً در مقام بیان وظایف مرکز آمار و فنآوری اطلاعات قوهقضاییه در ارتباط با دستورالعمل مذکور است و در مقام وضع مقرراتی مرتبط با حقوق اشخاص نیست، بند «ح» این ماده به صراحت، ایجاد ظرفیت لازم جهت اعمال مواد ۱۷ و ۱۹ قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب سال ۱۳۹۴ را از تکالیف مرکز یادشده برشمرده است و به استناد این بند نمیتوان فراتر از مقررات مذکور، محرومیتهای اجتماعی را تجویز کرد.
با توجه به ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ مشعر بر لزوم تعیین وکیل تسخیری از جانب دادگاه، آیا تنظیم وکالتنامه بین وکیل تعیین شده و متهم نیز ضرورت دارد؟
مستفاد از تبصره ۲ ماده ۱۹۰ و مواد ۳۴۸ و ۴۱۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲، تعیین وکیل تسخیری با مقام قضایی ذیربط با لحاظ شرایط قانونی است. لذا وکلای تسخیری فاقد قرارداد وکالت با متهم یا متهمان است و حضور آنها جهت رعایت تشریفات شکلی رسیدگی الزامی است و در حقیقت دخالت وکیل تسخیری در امر دادرسی به حکم قانون است و نه بر اساس قرارداد.
Friday, 27 December , 2024